dijous, 9 de setembre del 2010

Guillem d'Oloró

Recopilació per anys i amb un criteri subjectiu, d’una part dels Relats Festius publicats a la revista EN PATUFET,des de l’any 1923 fins el 1936, sota el pseudònim de GUILLEM D’OLORÓ

Nota sobre l’edició

El criteri que he seguit per a seleccionar els diferents treballs que incloc en aquesta obra ha estat únicament de gust personal, quasi bé infantil, és a dir, els que crec que en un futur immediat poden agradar més als meus néts.

Per altra banda he conservat gairebé sense canvis la versió original malgrat que alguns termes puguin semblar faltes ortogràfiques segons la gramàtica actual. S’ha de pensar que quan es van publicar aquests treballs feia molt poc que s’havien adoptat les normes gramaticals de Pompeu Fabra i es van tardar anys fins que s’aplicaren totalment.

He procurat mantenir, dins lo possible, la maquetació original així com el tipus de lletra. Els dibuixos que he posat a moltes pàgines no van ser fets per en Josep Broquetas (la vena de dibuixant no se li donava gaire bé) sinó que són trets dels mateix exemplar d’En Patufet on venia publicat cada relat. Crec que amb les il•lustracions resulta més agradable a la vista.

J. M. B.

3 comentaris:

  1. Felicitats pel blog! Em sembla una molt bona inciativa per continuar difonent l' obra d' escriptors que van marcat tota una generació.
    Fa uns dies vaig trobar a casa de la meva àvia una part de la col.lecció de contes d' en Patufet. Va ser una descoberta fantàstica, un cop llegits gran part dels contes (n´hi ha més de 300) m' he posat a buscar informació sobre les persones que els van escriure i he trobat el vostre blog. De Josep Broquetas tinc els següents llibrets:

    579 La pilota
    585 La llàntia de la Verge
    591 L' avaricia
    597 El valent fosser
    601 Be per mal
    605 El suicidi de l' oncle
    608 El penjat
    612 La estafa
    615 Els tres dons
    618 L' honradesa
    626 L' abric fugitiu
    642 La casa misteriosa
    646 El miracle de Mahoma
    649 La bruixa del gorg
    653 El drama de l' or
    655 El voltor
    659 Història Wagneriana
    663 El nas
    667 El convit
    670 Justícia de Déu
    676 El covard
    685 El tresor amagat
    714 Disciplina
    Si els volguessiu, els podria escanejar i enviar. Us aniré seguint al blog!!! Fins aviat...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Isabel, estic content de que hi hagin persones que com es el teu cas s’interessin per l'obra d'autors catalans poc o gens recordats.
      El blog del Meu Oncle es administrat pel meu nebot en Martí Broquetas, jo Josep Broquetas vaig fer tota la recopilació dels escrits d'en Guillem d'Olorò cosa que em va portar uns quatre anys de feina.
      Dels escrits al Patufet diria que els vaig aconseguir tots, la majoria a la Fundació Folch i Torres de Palau de Plegamans, però els contes publicats fora de la revista no se si els tinc tots.
      De la llista que envies miraré els que em falten i t'ho faré saber a traves d'aquest blog.
      Espero que no tardi molt temps a mirar-ho.
      Gràcies per el teu oferiment
      Cordials salutacions

      Elimina
  2. Bon dia Isabel,ja he repasat els contes que em falten i son els següents: Nº 649, 653, 655, 659, 663 i 670.
    Jo tinc els Nº 632, 637, 635, 640, 704, 691, 769, 728, 698, 621 i 630.
    Si vols que els intercanviem m'ho dius per aquesta página i mirarem com fer-ho.
    Adeu

    ResponElimina